close
  



今天中午午休滑Youtube的時候偶然看見這首歌

本來只是想聽聽新歌

沒想到一聽就被感動到不行

這樣的歌詞配上這樣的lyrics video

整個就是超級大爆催淚😭😭😭

這首歌是一個母親唱給小孩的歌

語調溫柔又無奈

尤其是"please don't roll your eyes at me"那一段bridge

我真的邊聽邊哭😢

旋律很簡單 歌手的聲音也是很平實的那一種

但就是可以感受到這首歌的誠意和歌手希望帶給我們的感動💛

*以下英文歌詞非官方版本,中文歌詞亦為個人翻譯*



















Slow Down



Here’s to you

看看你

You were pink or blue 
粉粉藍藍的

And everything I wanted 
完全是我想像中的樣子

Here’s to you 
看看你

Never sleeping through 
從不乖乖睡去

From midnight till the morning 
一覺天明

Had to crawl 
你得先學會爬呀

before you walked
在你走之前

Before you ran 
在你奔跑之前

Before I knew it 
在我發現之前

You were trying to free your fingers from my hand 
你試著鬆開我的手

‘Cause you could do it on your own now
因為你已經能自己做到了呀

Somehow
不知怎地


Slow down 
慢下來吧

Won’t you stay here a minute more 
不能在這兒再待一會兒嗎

I know you want to walk through the door 
我知道你想要走出這扇門

But it’s all too fast 
但這太快了啊

Let’s make it last a little while 
讓這一刻留存久一點吧

I pointed to the sky
我指著天空

and now you wanna fly 
接著你就想著飛翔了

I am your biggest fan 
我是你的頭號粉絲

I hope you know I am 
希望你知道

But do you think you can somehow 
但能不能 想想辦法

Slow down
慢下來呢


Here’s to you 
看看你

Every missing tooth 
落下的牙齒

Every bedtime story 
床邊的故事

Here’s to Barbie cars, lightsaber wars 
看看芭比的車子 光劍大戰

Sleeping in on Sunday 
睡過頭的週日

Had to crawl 
你得先學會爬呀

before you walked
在你走之前

Before you ran 
在你奔跑之前

Before I knew it 
在我發現之前

You were teaching me 
你一直在教導我

The only thing love can 
愛的力量

Hold hands through it 
緊握我的手 經歷這一切吧

When it’s scary, you’ve got me
當你害怕時 別忘了我永遠在這兒


Slow down 
慢下來吧

Won’t you stay here a minute more 
不能在這兒再待一會兒嗎

I know you want to walk through the door 
我知道你想要走出這扇門

But it’s all too fast 
但這太快了啊

Let’s make it last a little while 
讓這一刻留存久一點吧

I pointed to the sky
我指著天空

and now you wanna fly 
接著你就想著飛翔了

I am your biggest fan 
我是你的頭號粉絲

I hope you know I am 
希望你知道

But do you think you can somehow 
但能不能 想想辦法

Slow down
慢下來呢


Please don’t roll your eyes at me 
拜託了啊 別對著我翻白眼

I know I’m embarrassing 
我知道啊 我讓你丟臉

But someday you’ll understand 
但有一天啊 你會明白的

You’ll hold a little hand 
你也將緊握一隻小手

Ask them if they can 
問他們同樣的問題


I am your biggest fan 
我是你的頭號粉絲

I hope you know I am 
希望你知道

But do you think you can 
但你能不能

Somehow 
想想辦法呢

Slow down
慢下來

Slow down
慢下來吧




















2016/05/06

arrow
arrow
    全站熱搜

    Sydney 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()