close

  


 

Troye在上禮拜已經回到Perth囉 maybe會一直待到聖誕假期之後吧

明年初開始又要開始巡迴了(world tour😒

然後呢這禮拜Troye的第一個news就是:他穿了鼻環了!!

我看到現在還是覺得很奇怪啦

但隔幾天看習慣後應該就會覺得正常了吧(?)

我看到的第一眼的反應是 ewwww it must hurt sooooo fucking bad😱😱😱😱

之前Caspar Lee(another Youtuber)到澳洲的時候也穿了一個鼻環

Caspar有把過程拍下來 然後他在影片裡超認真的落淚耶

看起來就超超超恐怖的😰😰😰


天哪又說了一堆廢話哈哈哈 回到這首歌

這首歌是翻到目前讓我最難過的一首

年僅20歲 他對自己仍懷著很多的不確定

仍跌跌撞撞地在尋找自己

覺得自己還不夠好 不夠成熟

亦太年輕而說不出永遠的承諾

於是他選擇離開

他終究還只是個lost boy啊

連自己都還看不清 要怎麼傾注所有去愛另一個人呢😢

不管this song is about his ex

or他是把現在這段relationship中感受到的情緒放大寫進歌裡

我想這樣的感覺一定在他心裡留下很深的印記 所以才能寫出這樣的一首歌吧💙

*以下英文歌詞非官方版本,中文歌詞亦為個人翻譯*










LOST BOY



As the smile fell from your face, I fell with it
當你的笑靨褪色 我的亦然

Our faces blue
憂鬱的臉龐相對

There's a heart stain on the carpet
地毯上一抹污痕彷彿是我

I left it, I left it with you
我離去 將這一切留予你

Yeah, the truth is that I'm sorry
事實是 我很抱歉啊

Though I told you not to worry
儘管我叫你別擔心

I'm just some dumb kid
但我終究只是個愚蠢的孩子

Trying to kid myself
試著欺騙自己

That I got my shit together
一切都步在正軌


So go, get to running, won't you hurry?
所以走吧 跑吧 你不急嗎?

While it's light out, while it's early
當燈火未明 曦和未昇

Before I start to miss any part of this
在我開始懷念之前

And change my mind, whatever
在我改變心意之前 管他的 跑吧


I say I wanna settle down
我說我想要安定下來

Build your hopes up like a tower
你的希望堆疊

I'm giving you the run round
我閃躲你的眼神

I'm just a lost boy
因為我只是個迷失的男孩

Not ready to be found
還沒準備好被發現

Not ready to be found
還沒打算被尋獲啊

I'm just a lost boy
我只是個迷失的男孩

Not ready to be found
還沒打算被尋獲啊


I don't care much for locks on the window
我不在乎那些上鎖的窗

To keep me at bay
將我拒於門外

I'll leave you one last kiss on your pillow
我會在你枕邊 留下最後一吻

Before I fly away
在我翩然離去之前

Yeah we knew from the beginning
是啊 我們從一開始就知道

That this wasn't never ending
這本就不是結局

Shouldn't stay too long
不該停滯不前

Cause we're both too young
對年少輕狂的我們

To give into forever
「永遠」還太沈重


I say I wanna settle down
我說我想要安定下來

Build your hopes up like a tower
你的希望堆疊

I'm giving you the run round
我閃躲你的眼神

I'm just a lost boy
因為我只是個迷失的男孩

Not ready to be found
還沒準備好被發現

Not ready to be found
還沒打算被尋獲啊

I'm just a lost boy
我只是個迷失的男孩

Not ready to be found
還沒打算被尋獲啊


So what are you waiting for
所以 你在等什麼呢

Someone could love you more
有人能愛你更多

I'm just a lost boy
而我只是個迷失的男孩

So what are you waiting for
你在等什麼呢

Someone could love you more
有人可以珍惜你更多

I'm just a lost boy
而我只是個迷失的男孩啊

So what are you waiting for
你在等什麼呢

Someone could love you more
有人可以愛你更多

I'm just a lost boy
而我只是個迷失的男孩

So what are you waiting for
你在等什麼呢

Someone could love you more
有人可以珍惜你更多

I'm just a lost boy
而我只是個迷失的男孩啊


I say I wanna settle down
我說我想要安定下來

Build your hopes up like a tower
你的希望堆疊

I'm giving you the run round
我閃躲你的眼神

I'm just a lost boy
因為我只是個迷失的男孩

Not ready to be found
還沒準備好被發現

Not ready to be found
還沒打算被尋獲啊

I'm just a lost boy
我只是個迷失的男孩

Not ready to be found
還沒準備好被發現

Not ready to be found
還沒打算被尋獲啊













2015/12/14
arrow
arrow
    全站熱搜

    Sydney 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()