close

 

我終於去搜尋怎麼在文章裡放Youtube的連結了yeah

消失了超過一個月

除了因為開學有點忙碌

也因為最近實在沒有什麼音樂特別打動我

今天被Twenty One Pilots的這首cover感動到不行

原唱是My chemical romance

一個已經解散一段時間的搖滾團體

我很喜歡這首歌的主歌不斷重複類似的歌詞

輕輕的 有點像是耳語

像是病人在死亡邊緣用盡最後一絲力氣的叮嚀

雖然面對著死亡 卻又充滿愛

很美很美很美的歌詞 旋律也很棒

希望大家喜歡~

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Cancer

 

 

Turn away

背對我好嗎


If you could get me a drink

可以的話 遞給我一杯水吧


Of water 'cause my lips are chapped and faded

因為我的唇已褪色起皺


Call my aunt Marie

打給我的阿姨Marie


Help her gather all my things

幫她整理我的遺物


And bury me in all my favorite colors

將我深埋在我最愛的顏色裡吧


My sisters and my brothers

我親愛的兄弟姊妹啊


Still

沒有改變的是


I will not kiss you

我仍不會親吻你們的面頰


'Cause the hardest part of this is leaving you

因為最困難的部分 就是從此與你們天人永隔

 


I will not kiss you (kiss you)

我不會親吻你們的面頰 輕聲道別


Lips are chapped and faded

褪色起皺的唇啊


Call my

替我打給...


Lips are chapped and faded (faded)

我褪色起皺的唇啊


Kiss you (kiss you)

不會輕觸你們的面頰

 

Lips are chapped and faded

我褪色起皺的唇啊


Call my

替我打給...


Lips are chapped and faded (faded)

我那褪色起皺的唇啊

 

 

Turn away

背對我好嗎


'Cause I'm awful just to see

因為我不願你們看見我糟糕的模樣


And all my hairs abandoned all my body

髮絲與我的生命一同凋零


All my agony

我難以隱藏的苦楚


Know that I will never marry

明白我不能緊握某人的手直到死亡


Baby, I'm just soggy from the chemo

但親愛的 我只是因為化療而眼眶盈滿淚水


I'm counting down the days to go

我一天天倒數著解脫的日子

 

This just ain't livin'

苟延殘喘 已經稱不上活著了啊


And I just hope you know

而我只希望你能明白

 

 

I will not kiss you (kiss you)

我不會親吻你們的面頰 輕聲道別


Lips are chapped and faded

褪色起皺的唇啊


Call my

替我打給...


Lips are chapped and faded (faded)

我褪色起皺的唇啊


Kiss you (kiss you)

不會輕觸你們的面頰

 

Lips are chapped and faded

我褪色起皺的唇啊


Call my

替我打給...


Lips are chapped and faded (faded)

我那褪色起皺的唇啊

 

 

If you say (if you say)

若你附在我的耳邊


Goodbye today (goodbye today)

低語著再見


I'll ask you to be true (I'll ask you to be true)

我要你真的做好我們明天再也不見的準備


'Cause the hardest part of this is leaving you

因為最困難的部分 仍是與你道別啊


Yes, the hardest part of this...

是的 最讓我痛苦的部分啊...

 


I will not kiss you (kiss you)

我不會親吻你們的面頰 輕聲道別


Lips are chapped and faded

褪色起皺的唇啊


Call my

替我打給...


Lips are chapped and faded (faded)

我褪色起皺的唇啊


Kiss you (kiss you)

不會輕觸你們的面頰

 

Lips are chapped and faded

我褪色起皺的唇啊


Call my

替我打給...


Lips are chapped and faded (faded)

我那褪色起皺的唇啊

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2016/09/16

arrow
arrow
    全站熱搜

    Sydney 發表在 痞客邦 留言(7) 人氣()