SNAKEHIPS Cruel.jpg

 

我被這首歌徹底的洗腦了

很喜歡Zayn的聲音

也很喜歡這首歌用perfect disaster形容愛情

我覺得音樂和文字的力量真的很強大

有時候寫歌者的感情生活其實是一團糟

(我沒有在指Zayn喔哈哈)

但他們卻能將那一瞬間的感動記錄下來

譜成超美的音樂

即便現實中的愛情並不如想像中美好

或許愛情其實是場perfect disaster

寫歌的人卻總是有辦法賦予愛情很美麗的意義

讓人充滿憧憬和想像~

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Cruel

 

 

Cop radio screaming

警察在收音機咆哮


Noise and tears

噪音與眼淚夾雜

 

Death on the TV

一樁樁死亡事件

 

And then there's you

然而妳佇立在人群

 

It's fucked, it's crazy

這糟透了 這太瘋狂了啊


I can't concentrate

我已經無法專注


Just see your eye and...

只能跌進妳眼底 然後...

 

 

Back where we left off

回到原點


Watch you take your dress off

看妳洋裝滑落

 

I've been by myself remembering you

我一直獨自一人 懷念妳的體溫

 

Your body hurts me

妳的身軀如烈火灼傷我


Loopin' 'round like CCTV

又如監控系統緊緊纏繞我

 

In all this bitterness you stay so sweet...

入口苦澀的世界 唯有妳始終甜美如蜜

 

 

It's such a cruel world

在這殘酷的世界


Savin' all my love for you, girl

我的愛只奉獻予妳 女孩

 

It's such a cruel world

在這殘酷的世界


Maybe I found somethin' good, girl

女孩 妳是我唯一的救贖

 

 

Some peeked at the party

瞥一眼派對現場


All scraped and bruised

滿是傷瘀的世界


A dead eyed actress girl

好比年輕女演員死灰般的雙眼


And then there's you

而妳佇立在人群


Venus in Converse

腳踩Converse鞋的維納斯


You put a spell on me

妳究竟對我施了什麼咒


And you're lockin' the bathroom door

妳反手鎖上廁所的門


For us

彷彿世界只剩妳和我

 

 

Back where we left off

回到原點


Watch you take your dress off

看妳洋裝滑落

 

I've been by myself remembering you

我一直獨自一人 懷念妳的體溫

 

Your body hurts me

妳的身軀如烈火灼傷我


Loopin' 'round like CCTV

又如監控系統緊緊纏繞我

 

In all this bitterness you stay so sweet...

入口苦澀的世界 唯有妳始終甜美如蜜

 

 

It's such a cruel world

在這殘酷的世界


Savin' all my love for you, girl

我的愛只奉獻予妳 女孩

 

It's such a cruel world

在這殘酷的世界


Maybe I found somethin' good, girl

女孩 妳是我唯一的救贖

 

 

Who do you love? Who do you love...?

妳心裡有人嗎? 妳心裡有我嗎?


Who do you love? Who do you love...?

妳愛著誰呢? 你愛我嗎?

 

Just see your eye and...

只能跌進妳眼底 然後失去自己

 

 

Back where we left off

我們回到原點


Help you take your dress off

伸手解開妳的洋裝

 

I've been by myself remembering you

我一直獨自一人 懷念妳的體溫


Your body hurts me

妳的身軀猶如烈火灼傷我


Loopin' 'round like CCTV

又如監控系統緊緊纏繞我


In all this bitterness you stay so sweet

入口苦澀的世界 唯有妳始終甜美如蜜

 

 

It's such a cruel world

在這殘酷的世界


Savin' all my love for you, girl

我的愛只奉獻予妳 女孩

 

It's such a cruel world

在這殘酷的世界


Maybe I found somethin' good, girl

女孩 妳是我唯一的救贖

 


Sunrise in Hollywood

好萊塢的日出


We ain't slept for days

我們日夜纏綿


Perfect disaster, me and you

妳和我 是場糟透卻完美的災難

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2016/07/18

arrow
arrow

    Sydney 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()